dinsdag 19 maart 2013

Super quiltweekend in Blankenberge

Met 4 vertrokken we vrijdag met pak en zak naar Blankenberge voor 3 dagen quiltplezier.
We hebben daar een super weekend gehad. Er was een zeer toffe sfeer en de workshops waren ook heel interessant.
Zaterdag en zondag volgden we een workshop bij Inge om een quilt te maken met stofjes van Kaffe Fassett. Ik werk zeer graag met deze stofjes.
We vertrokken van een foto die we moesten meebrengen, om op basis daarvan inspiratie op te doen voor het ontwerp van onze quilt.
Hieronder het resultaat van mijn creatie. Zoals je kan zien werk ik graag met warme kleuren.


Het was ook heel interessant om de verschillende resultaten te zien.
Hieronder de creaties van Christel, Marleen en Mieke.




Gisteren leerden we bij Martine de technieken om cathedral window te maken met de hand en met de machine. We maakten dit speldenkussentje. De basis werd met de machine gemaakt, en daarna verder afgewerkt met de hand. Daarna begonnen we aan een sleutelhanger, volledig met de hand gemaakt. Deze was nog niet afgewerkt. Een foto hiervan volgt dus later.

 
Het is wel een techniek waarbij je heel veel stof nodig hebt, en waar veel tijd nodig is  om een blokje te maken.
 
 
Zondag toch ook even wat tijd genomen om een strandwandeling te maken.
 
 
Zondagavond was er dan ook nog een show and tell waarbij we weer prachtige quilts te zien kregen.
 
Na de laatste workshop vertrokken we dan moe en voldaan terug naar huis.
Het was de eerste keer dat ik deelnam aan een quiltweekend, maar het was super en het is dan ook voorbij gevlogen. We keren zeker nog terug. 

1 opmerking:

  1. Hallo,ben juist even gaan neuzen op je leuke blog.Ik las dat je ook in Blankenberge was,zelf ben ik samen met 2 vriendinnen naar de midweeks geweest.Het was echt gezellig!
    Mss komen we elkaar wel eens tegen.
    Grt Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen